אישור אפוסטיל משרד החוץ תוך יום עסקים

אישור אפוסטיל – מה התהליך? כמה זה עולה?

האם אי פעם שאלתם את עצמכם מדוע יש צורך באפוסטילים ונוטריונים על מנת להעניק תוקף למסמכים במדינות זרות? במדריך זה נסביר מה זה אפוסטיל, נערוך סקירה היסטורית קצרה בנושא ונסביר אילו גופים דורשים חותמת אפוסטיל וכיצד ניתן להשיגה. אפוסטיל -APOSTILE אפוסטיל זו אחת המילים הכי פחות שגרתיות בישראל ורבים מכם ייתקלו בה בפעם הראשונה רק...

האם אי פעם שאלתם את עצמכם מדוע יש צורך באפוסטילים ונוטריונים על מנת להעניק תוקף למסמכים במדינות זרות? במדריך זה נסביר מה זה אפוסטיל, נערוך סקירה היסטורית קצרה בנושא ונסביר אילו גופים דורשים חותמת אפוסטיל וכיצד ניתן להשיגה.

אפוסטיל -APOSTILE

אפוסטיל זו אחת המילים הכי פחות שגרתיות בישראל ורבים מכם ייתקלו בה בפעם הראשונה רק אם ירצו לעבור להתגורר מחוץ לישראל בין אם לצרכי עבודה ובין אם לצרכי לימודים בחו"ל. חותמת אפוסטיל – APOSTILE היא מדבקה רשמית של מדינת ישראל אשר מאשרת כי המסמך הרשמי אשר בידיכם אינו מזוייף. כדי שיכירו באישורים ישראליים מעבר לים, תזדקקו לאישור חותמת אפוסטיל משרד החוץ ולעיתים אישור אפוסטיל בית משפט. מאמר זה הינו מדריך לעולם האפוסטיל.

מה זה בעצם אפוסטיל? מה ההבדל בין אפוסטיל בית משפט לאפוסטיל משרד החוץ? לאילו מדינות מתאימה חותמת אפוסטיל, מה התהליך לקבלת חותמת אפוסטיל?  מה מחיר חותמת אפוסטיל משרד החוץ? מהו מחיר חותמת אפוסטיל בית משפט? כמה זה עולה? מאמר אחד שמרכז את כל התשובות על חותמת אפוסטיל.

איך מוציאים אישור אפוסטיל?

על מנת להנפיק אישור אפוסטיל תוכלו לפנות לכל אחת ממחלקות האפוסטיל המצויות במשרדי הנוטריונים. מרבית הנוטריונים מעניקים במסגרת שירותי המשרד גם שירותי אפוסטיל למשרד החוץ ולבית משפט. דרך נוספת היא לפנות ישירות למשרד החוץ, לקבוע תור, לשלם אגרה, לנסוע לירושלים ולקבל חותמת אפוסטיל.

מהי חותמת אפוסטיל משרד החוץ?

חותמת אפוסטיל – APOSTILE היא מדבקה רשמית של מדינת ישראל אשר מאשרת כי המסמך הרשמי אשר בידיכם אינו מזוייף. כדי שיכירו באישורים ישראליים מעבר לים, תזדקקו לאישור חותמת אפוסטיל משרד החוץ.

מה ההבדל בין אפוסטיל משרד החוץ לאפוסטיל משרד המשפטים?

אפוסטיל (apostile0) משרד החוץ ניתן למסמכים רשמיים המונפקים על ידי משרד הפנים כגון תעודות לידה, תמצית רישום, תעודות פטירה, תעודה המעידה על אזרחות וכיו"ב. אפוסטיל בית משפט ניתן על מסמכים שונים אשר נערכו על ידי נוטריון בישראל ואשר הרשויות הרשמיות בחו"ל או בעל העסק איתו אתם מבקשים לעשות עסקה כלשהי, דורש גם אפוסטיל משרד המשפטים המאמת, למעשה, כי הנוטריון אשר חתם על המסמכים היה רשאי לעשות זאת.

בשני המקרים, גם אישור אפוסטיל משרד החוץ וגם חותמת האפוסטיל בית משפט, הנוטריון יתרגם את המסמך עבורכם או יבצע חותמת אישור העתק נאמן למקור, ויגיש אותו לגופים הרלוונטים, או משרד החוץ או בית המשפט. בסיומו של התהליך תקבלו ממשרד הנוטריון את התעודה כשעליה מוטבעת חותמת אפוסטיל.

חותמת נוטריון חותמת אפוסטיל יכולה להתבצע באופן פשוט עבור מדינות שחברות באמנת בית המשפט בהאג משנת 1961, תוכלו לבדוק האם המדינה שאתם זקוקים לה נמצאת באמנה, ברשימה המתעדכנת.

אפוסטיל עבור מדינה שאינה חתומה באמנת האג

מדינות שונות ברחבי העולם לא חתמו על אמנת האג לעניין חותמת אפוסטיל ועל כן אינן נמצאות בהסדר חותמת אפוסטיל של אמנת האג. במקרה שבו המדינה שלכם אינה מופיעה ברשימת המדינות תצטרכו גם אישור של נציג דיפלומטי של המדינה הזרה.

מי נותן חותמת אפוסטיל?

על הנפקת אישור אפוסטיל אחראיים גם משרד החוץ וגם בתי המשפט השלום הפזורים ברחבי מדינת ישראל. כדי לדעת איזו חותמת אפוסטיל תצטרכו הכנו עבורכם מדריך.

אפוסטיל בית משפט ומשרד החוץ אז מה ההבדל?

תהליך הוצאת אישור חותמת אפוסטיל משתנה לפי סוג המסמך שאתם זקוקים לו, כשיש שתי אפשרויות, מסמכים ציבוריים אשר הונפקו על ידי מדינת ישראל  ומסמכים פרטיים:

מתי צריך אישור אפוסטיל עבור מסמכים ציבוריים :

אישור אפוסטיל במקרה זה נועד להוכיח שהמסמך הרשמי שאתם נדרשים להציג במדינה האחרת הינו אכן מסמך אותנטי שהמדינה שלכם הנפיקה עבורכם. הדוגמאות הבאות הן דוגמאות למסמכים ציבוריים:  תעודת לידה, תעודת נישואין, תמצית רישום תעודת פטירה או כל מסמך אחר שאחת מרשויות המדינה אחראית להנפיק עבורכם. במקרים של חותמת אפוסטיל של מסמכים ציבוריים תצטרכו אישור משני גורמים:

חתימת הרשות האחראית על המסמך- השלב הראשון לחתימת אפוסטיל יהיה אישור של פקיד הרשות שהנפיקה את המסמך. כך למשל במקרה של תעודת נישואין נדרש יהיה אישור של בית הדין הרבני.

חתימה וחותמת אפוסטיל משרד החוץ-  לצורך הנפקת חתימת האפוסטיל נדרשת חותמת של  משרד החוץ, ורק לאחר מכן ניתן יהיה לתרגם את המסמך עם החותמת לשפה המבוקשת עם האישור הרשמי של משרד החוץ שמדובר במסמך אותנטי שהונפק על ידי מדינת ישראל.

תרגום המסמך נעשה על ידי נוטריון אשר יחתים את המסמך בחותמת נוטריון בנוסף על חותמת האפוסטיל שהמסמך יקבל ממשרד החוץ.

מתי צריך אפוסטיל עבור מסמכים פרטיים

מקרה נוסף בו תצטרכו אישור חותמת אפוסטיל הוא עבור מסמכים משפטיים שלא הונפקו על ידי מדינת ישראל כמו למשל צוואות, ייפוי כוח בלתי חוזר, ייפוי כוח מתמשך, חוזים משפטיים, מסמכי מכר דירה. במקרים של מסמכים פרטיים בעלי תוקף משפטי המדינה המיועדת צריכה הוכחה משפטית שאכן מדובר במסמך פרטי בעל תוקף וזאת על מנת למנוע מצבים של הונאות בינלאומיות.

כדי שחוזים ומסמכים פרטיים יהיו מאושרים ומוכרים גם במחוץ לגבולות המדינה, נדרשות שתי חתימות:

אישור של נוטריון – נוטריון יבצע חותמת נוטריונית וכן מתרגם את המסמך עבורכם. אם תבקשו, הוא יוכל להעניק שירות אפוסטיל לבית המשפט. תשומת לבכם כי על פי חוק הנוטריונים במדינת ישראל, רק נוטריון ציבורי מוסמך רשאי לחתום על אפוסטיל עבור בית משפט או משרד החוץ לכן כדאי לוודא מראש במאגר הנוטריונים של משרד המשפטים ששמו של הנוטריון הציבורי מופיע והוא אכן מוסמך חתימה.

עלות חותמת אפוסטיל

מחיר אגרת חותמת אפוסטיל בית משפט היא 35 ש"ח.

מחיר עבור שירותי נוטריון לצורך תרגומו של המסמך וכן חותמת האפוסטיל משתנה בהתאם לסוג המסמך וכמות המילים במסמך. תוכלו לבדוק את המחיר בהתאם למחירון נוטריון המפרט את עלות שכרו של הנוטריון.

מחיר עבור תרגום נוטריון לצורך חתימת אפוסטיל:

הצעת מחיר לדוגמא עבור חותמת אפוסטיל –

תרגום רישום של צוואה – כ 200 מילים

ליווי של נוטריון באישור אפוסטיל

המצאת שני עותקים

מחיר סה"כ מחיר חותמת אופוסטיל לרישום דירה: 670 פלוס מע"מ.

אפוסטיל-הדרך המהירה והיעילה לקבל חותמת אפוסטיל
אפוסטיל-הדרך המהירה והיעילה לקבל חותמת אפוסטיל

אישור אפוסטיל משרד החוץ 03-6359634?

באילו מקרים יש לקבל אישור אפוסטיל?

אנו חיים בעידן גלובלי. כיום, ניתן לתקשר עם אנשים מהצד השני של העולם בלחיצת כפתור. יחד עם זאת, הביורוקרטיה המשפטית קפאה על שמריה, כך שישנם סידורים רבים שעלינו לערוך אם אנו מעוניינים להנפיק אזרחות זרה או לבצע פעולות משפטיות במדינות זרות.
בשביל שמסמך שאנו מתרגמים מעברית לשפה זרה יקבל תוקף משפטי במדינת היעד, יש להנפיק עבורו אישור מטעם נוטריון מוסמך וכן אישור אפוסטיל. בשנים האחרונות, מספר הולך וגדל של ישראלים נתקלים בצורך לקבל אישור אפוסטיל כחלק מתהליך הוצאת אזרחות זרה.

קבלת חותמת אפוסטיל בישראל

כפי שהסברנו במדריך כיום, ניתנת חותמת אפוסטיל במדינת ישראל בשני ערוצים. עבור מסמכים ציבורים רשמיים כגון תעודות שהונפקו על ידי משרד הפנים (כמו תעודת לידה, תעודת פטירה וכן הלאה), פסקי דין והחלטות מטעם בתי המשפט, כלל התעודות אשר הונפקו על ידי צה"ל, תעודת נישואין, תעודת גירושין, תעודת בגרות, תעודת בית ספר ותעודות אקדמיות, תעודות הסמכה של רופאים, צווי ירושה מטעם הרשם לענייני ירושה או מטעם בית המשפט, ניתן לקבל אישור אפוסטיל מטעם הענף לאימות מסמכים ציבוריים במשרד החוץ בירושלים.

אישור אפוסטיל עבור מסמכים נוטריוניים כגון אימות חתימה, אישור תרגום של מסמך ותעודת חיים, ניתן לקבל במזכירות בתי המשפט, כפי שמוצג בטבלה להלן:

מחוז בית המשפט
דרום בית המשפט המחוזי באר שבע
  בית משפט השלום באר שבע
  בית הדין לעבודה באר שבע
  בית משפט השלום אילת
  בית משפט השלום אשדוד
  בית משפט השלום דימונה
  בית משפט השלום קריית גת
  בית משפט השלום אשקלון
ירושלים בית המשפט המחוזי ירושלים
  בית משפט השלום ירושלים
  בית המשפט לענייני משפחה ירושלים
  בית משפט השלום – מחוז ירושלים – בית שמש
  בית הדין לעבודה ירושלים
תל אביב בית המשפט המחוזי תל אביב
  בית משפט השלום – מחוז תל אביב – רחוב ויצמן, תל אביב יפו
  בית משפט השלום – מחוז תל אביב – רחוב שוקן, תל אביב יפו
  בית הדין לעבודה תל אביב
מרכז בית המשפט המחוזי מרכז
  בית משפט השלום ראשון לציון
  בית משפט השלום כפר סבא
  בית משפט השלום פתח תקווה
  בית משפט השלום רחובות
  בית משפט השלום רמלה
  בית משפט השלום נתניה
חיפה בית המשפט המחוזי חיפה
  בית משפט השלום חיפה
  בית משפט השלום חדרה
  בית משפט השלום קריות
  בית משפט השלום עכו
  בית הדין לעבודה חיפה
צפון בית המשפט המחוזי נצרת
  בית משפט השלום נצרת
  בית הדין לעבודה נצרת
  בית משפט השלום עפולה
  בית משפט השלום קריית שמונה
  בית משפט השלום צפת
  בית משפט השלום טבריה
  בית משפט השלום בית שאן

אפשרות נוספת שעומדת בפני אדם המעוניין להיעזר בשירותיו של הענף לאימות מסמכים ציבוריים לצורך קבלת חותמת אפוסטיל עבור מסמך רשמי, היא לנסוע ישירות למשרד החוץ בירושלים. אף על פי כן, במרבית המקרים קביעת תור במשרד החוץ כרוכה בהמתנה ארוכה במיוחד ובאובדן שעות עבודה לשם הנסיעה לירושלים. לכן, אנו ממליצים לכם לפנות למשרד אישור אפוסטיל מנוסה שידאג שהמסמך שלכם יקבל את כלל האישורים הנדרשים, החל משלב חותם הנוטריון ועד לאישור האפוסטיל הנכסף.

חותמת אפוסטיל

נוטריונים מומלצים לחותמת אפוסטיל

נוטריון מומלץ באיזור המרכז צריכים שירותי נוטריון אפוסטיל אמריקאי בישראל?נוטריון מומלץ באזור תל אביב עם 160 חוות דעת

נוטריון מומלץ באזור גבעתיים עם 160 חוות דעת

נוטריון מומלץ באזור פתח-תקווה – גבעת שמואל עם 69 חוות דעת

לחזרה לחלק ספציפי במאמר
עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עורכת דין ונוטריון רחל (רייצ'ל) שחר

עו"ד למשפחה לירושה צוואות ולענייני גירושין, עומדת בראש משרד עו"ד שחר הנחשב לאחד ממשרדי הבוטיק בצמרת משרדי עורכי הדין בישראל. המשרד שנוסד על ידה צמח והתפתח וכיום מעניק מגוון שירותים ובהם:
דיני משפחה וירושות, פשיטת רגל , הוצאה לפועל , איחוד תיקים, מחיקת חובות ועיכוב יציאה מהארץ.
המשרד משתף פעולה עם צוות יועצים חיצוניים בתחום הכלכלה והאקטואריה על מנת להעניק שירות של מעטפת מלאה.עו"ד רחל שחר, הנחשבת לאוטוריטה בתחום דיני משפחה וירושה ניהלה מאז הסמכתה מאות תיקים סבוכים בתחום דיני המשפחה והירושה תוך ניסיון ראשון במעלה להביא את הצדדים לפתרונות ללא הגעה לכתלי בית המשפט.

השאירו פרטים לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

זמינים 7 ימים בשבוע!

השאירו פרטים לקבלת שירות בנושאי אפוסטיל משרד החוץ

full_name(חובה)