אישור אפוסטיל משרד החוץ תוך יום עסקים

בשנים האחרונות ישראלים רבים בוחרים לפתוח חשבון בנק ביוון משלל סיבות. כמו בכל פתיחת חשבון בנק בחו״ל, מדובר בתהליך שדורש מכם מחקר ותכנון מוקפד, ובמאמר זה נשתדל להביא לכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת בנושא

בקרו באתרים שלנו למידע נוסף

מתי כדאי או נדרש לפתוח חשבון בנק ביוון?

יש כמה מקרים בהם מומלץ לבצע פתיחת חשבון בנק ביוון, ונציג את חלקם לפניכם:

  1. הזדמנויות השקעה: ביוון כיום יש הרבה מאוד הזדמנויות נפלאות להשקעה. כדי לנצל אותן, חשוב שיהיה לכם חשבון בנק מקומי כך שהעסקאות וניהול הנכסים יהיו פשוטים יותר. זה יכול להיות השקעות בתחום הנדל״ן, פתיחת עסקים בתחום האירוח והמזון ועוד. ללא חשבון בנק ביוון לא תוכלו לרכוש נכס ולא לקבל תשלומים על נכס שאתם משכירים.

 

  1. נסיעות תדירות: אם אתם נוסעים באופן תדיר ליוון, בין אם לחופשות או לצרכים עסקיים, כדאי לכם לפתוח חשבון בנק מקומי כדי שיהיה לכם קל יותר לנהל הוצאות, להימנע מעמלות המרת מט״ח וכדומה. זה גם יעזור לכם בביצוע עסקאות יומיומיות ובגישה לכספומטים.

 

  1. מעבר ליוון: יוון היא מדינה פסטורלית ונוחה למחייה, ויש אנשים שבוחרים לעשות אליה רילוקיישן. אם אתם מתכננים לעשות זאת, כדאי שיהיה לכם חשבון בנק מקומי לניהול החיים בשגרה.

הזדמנויות להשקעה ביוון

הזדמנות תחומים אפשריים
השקעות בנדל"ן קניית נכסים למטרת השקעה
עסקים בתחום האירוח פתיחת מסעדות, מסלולי תיירות וכדומה
פרויקטים טכנולוגיים יזמות והשקעות בתחום הטכנולוגיה

באיזה בנקים ביוון אפשר לפתוח חשבון?

ביוון יש הרבה מאוד בנקים, כאשר לא בכל אחד מהם ניתן לפתוח חשבון זר. כלומר יש בנקים שמגבילים את קהל הלקוחות שלהם רק לאזרחים של המדינה. עם זאת, יש מספר בנקים שאכן מאפשרים לאזרחים מחו״ל לפתוח חשבון.

הנה המרכזיים בהם, באחד מהם תוכלו לשקול פתיחת חשבון בנק ביוון:

  1. Piraeus Bank: בנק זה הוא אחד מבין הבנקים הגדולים ביותר ביוון. הוא מציע שירותים בכל התחומים כולל בנקאות אישית, תאגידית, ניהול נכסים והשקעות. לבנק פיראוס הרבה מאוד סניפים שפרוסים ברחבי יוון כך שהוא יכול לספק פתרונות בנקאיים שונים ללקוחות.

 

  1. הבנק הלאומי של יוון: כמו שאתם יכולים לנחש מהשם, מדובר בבנק ותיק מאוד- ואחד מהגדולים כיום. הוא ממלא תפקיד משמעותי במגזר הפיננסי של יוון ויש לו גם נוכחות מקומית וגם בינלאומית.

 

 

  1. Alpha Bank: אלפא בנק הוא בנק יווני גדול שמעניק שירותים מקיפים לעסקים ויחידים. הוא ידוע במגוון הרחב של מוצרים פיננסיים שהוא מציע ובגישה שלו שמתמקדת בלקוח ובהתאמת פתרונות מותאמים אליו.

 

  1. Eurobank: מדובר בבנק גדול שמציע את כל השירותים הנפוצים. היתרון הגדול שלו הוא שהוא מתמקד בפתרונות בנקאיים חדשניים ובפיתוח שירותים דיגיטליים, דבר שבהחלט יכול לשמש אתכם כשאתם לא נמצאים בגבולות המדינה ולא יכולים לגשת פיזית לסניף.

 

  1. HSBC Greece: אחת מרשתות הבנק הגדולות בעולם היא HSBC, ויש לה סניפים גם ביוון. העובדה שמדובר ברשת בינלאומית יכולה לעזור ללקוחות לקבל גישה לפתרונות פיננסיים גלובליים.

 

האם ישראלים יכולים לפתוח חשבון בנק ביוון?

אז אחרי שהבנו איזה בנקים יש ביוון, עולה השאלה האם אפשרי בכלל שתפתחו חשבון בבנקים השונים? אז התשובה היא כן, יש בנקים ביוון שמאפשרים לאנשים שאינם תושבי המדינה לפתוח חשבון, וזה כולל גם ישראלים. כדאי ללכת אל הבנקים הגדולים ולאלה שיש להם סניפים בינלאומיים כי הם מציעים מסלולים ושירותים מיוחדים לתושבי חוץ, ויש להם גם שירותים בשפה האנגלית, כך שהכל יהיה מונגש לכם.

הקשר בין נסיעות לפתיחת חשבון בנק ביוון

סיבות לנסיעות יתרונות פתיחת חשבון בנק ביוון
חופשות תדירות ניהול יעיל ופשוט של הוצאות בנקאיות ועמלות חילופי מט"ח
נסיעות עסקיות קלות ביצירת עסקאות וגישה לכספומטים יווניים
נכונות להשקיע ביוון אפשרות להשקיע בהזדמנויות עסקיות ונדל"ן במקום מקומי ומתוקדם

האם אפשר להתחיל תהליך פתיחת חשבון בנק ביוון מרחוק?

עכשיו כשסיימנו את שלב התחקיר לקראת פתיחת חשבון בנק ביוון, הגיע הזמן לתכלס – איך עושים את זה? אז לצערנו, בניגוד למדינות אחרות, ביוון אין אפשרות לפתוח חשבון בנק מרחוק באמצעות האינטרנט או מיופי כוח מקומיים. כדי לפתוח חשבון בנק תהיו חייבים להגיע פיזית אל הבנק שבחרתם, לקבוע פגישה עם הפקיד ולהגיש את כל המסמכים הנדרשים. מצד שני, למזלכם יוון לא כזאת רחוקה, ואפשר לסדר את העניין הבירוקרטי הזה במהירות.

 

פתיחת חשבון בנק ביוון – כל השלבים השונים

אז לפני שאתם מגיעים אל הפקיד בבנק, חשוב שתוציאו את כל המסמכים השונים כדי להגיע מוכנים אל הפגישה לפתיחת החשבון שלכם.

הוצאת תמצית רישום ממשרד הפנים

תמצית רישום היא תעודה שמכילה בעצם את תמצית הפרטים האישיים שלכם, והיא מסמך רשמי של משרד הפנים. אתם יכולים להוציא את המסמך הזה בחינם דרך האתר הרשמי של משרד הפנים. אם אתם לא רוצים להדפיס בעצמכם אתם יכולים לקבל את המסמך בסניף של משרד הפנים.

בנקים שניתן לפתוח בהם חשבון ביוון

שם הבנק שירותים מיוחדים
בנק הלאומי של יוון נוכחות גלובלית, קלות גישה לסניפים יווניים
אלפא בנק פתרונות מותאמים, שירות בשפה אנגלית
בנק פיראוס סניפים רבים בישראל, שירותים בנקאיים מגוונים

אישור רואה חשבון

הבנקים השונים ביוון דורשים מסמך רשמי מרואה חשבון שמאשר את הפרטים שלכם, את מקום העבודה שלכם ועוד (ניתן לראות את הדרישות הנקודתיות אצל כל בנק בנפרד). ניתן לקבל חתימה זו אצל רואה חשבון פרטי אם אתם עצמאיים או רואה החשבון של העבודה שלכם אם אתם שכירים.

 

מסמך "המלצה" מהבנק

הבנקים ביוון רוצים לדעת גם שניתן לסמוך על ההתנהלות הפיננסית שלכם. לצורך זה הם מבקשים מסמך מהבנק בו החשבון העיקרי שלכם פועל, בו מתואר לפרטי פרטים המצב הפיננסי שלכם. זה כולל את תנועות העו"ש מהשנתיים האחרונות, ניירות ערך, חסכונות וכדומה. המסמך צריך להיות באנגלית וחתום על ידי חותמת בנק רשמית. כדי להשיג אותו אתם צריכים לקבוע פגישה עם פקיד בסניף הבנק שלכם, והוא יידע כבר מה לעשות.

 

טופס 106 או מסמך הכנסות

עוד דרך לוודא שהמצב הפיננסי שלכם תקין היא באמצעות טופס 106 שמסכם את כל המשכורות האחרונות שלכם אם אתם שכירים או מסמך הכנסות ותשלומי מס מרואה חשבון אם אתם עצמאיים. טופס 106 ניתן לקבל מהנהלת חשבונות בעבודה שלכם.

 

חשבוניות על תשלום לספק הטלפון הנייד שלכם

לא כל הבנקים מבקשים זאת, אבל חלקם ידרשו גם העתק של שלושת החשבוניות האחרונות ששילמתם לספק החודשי של הטלפון הנייד שלכם. אתם יכולים להשיג מסמך זה דרך נציג שירות של החברה.

המסמכים הדרושים לפתיחת חשבון בנק ביוון

סוג המסמך דרישות
תמצית רישום ממשרד הפנים מסמך רשמי המכיל תמצית הפרטים האישיים שלך
אישור רואה חשבון מאשר את הפרטים ומקום העבודה שלך, יכול להיקבל מרואה חשבון פרטי או עסקי
מסמך "המלצה" מהבנק מתאר את המצב הפיננסי שלך, יוצא מבנק עיקרי שלך
טופס 106 או מסמך הכנסות מסכם את ההכנסות שלך במקרה של שכירות או עסק עצמאי
חשבוניות על תשלום לספק הטלפון בנקים יכולים לדרוש חשבוניות אחרונות לאימות תשלום לספק הטלפון הנייד

חותמת אפוסטיל

את כל המסמכים שהשגתם אתם צריכים להעביר תהליך נוסף – תהליך אפוסטיל. יש להעביר את המסמכים לאנשי מקצוע שחותמים עליהם ובכך מאשרים את אמיתותם. יש צורך גם לתרגם אותם לאנגלית וליוונית.

 

פתיחת מספר מס

כאשר אתם פותחים חשבון בנק ביוון אתם צריכים לפתוח גם מספר מס. אפשר לעשות את זה באמצעות רואה חשבון או עורך דין. זהו אחד מהתנאים של בנקים לצורך פתיחת חשבון בנק ביוון לזרים. התהליך נעשה ברשות המיסים ביוון. יש להגיע עם דרכון ותעודת לידה.

 

הגשת בקשה לצורך פתיחת חשבון בנק ביוון

בעת הגשת הבקשה תצטרכו למלא טופס בקשה, שמשתנה מבנק לבנק. אל הטופס הזה יש להוסיף את כל המסמכים שפירטנו עליהם, כולל כמה דברים נוספים: צילום של דרכון וכסף לצורך הפקדה ראשונית. וזהו, ברגע שיש לכם את כל אלה, תצטרכו רק לחכות לאישור הבנק ויהיה לכם חשבון פעיל!

פתיחת חשבון בנק ביוון

לסיכום

פתיחת חשבון בנק ביוון דורש מכם הכנה מראש של מסמכים שונים, כולל חותמת אפוסטיל על כולם. אם אתם מחפשים מי שיעניק לכם אפוסטיל, אתם יכולים לפנות אל אפוסטיל משרד החוץ  – כאן יוכלו לאמת את מהמסמכים שבידכם ולאפשר לכם להגיש אותם בסניפי הבנק ביוון.

 

שלבי תהליך פתיחת חשבון בנק ביוון

שלבים התהליך
הזרמת מסמכים איסוף והכנת מסמכים נדרשים לפתיחת חשבון
חותמת אפוסטיל קבלת חותמת אפוסטיל על כל מסמך רשמי בסמכות מקומית
ביקור בסניף בנק תיק המסמכים ופגישה עם נציג הבנק להשלמת התהליך
פתיחת החשבון אחרי הביקור והקבלת אישור, הבנק יפתח לך חשבון בנק

השאירו פרטים לקבלת שירות בנושאי אפוסטיל משרד החוץ

full_name(חובה)
השאירו-פרטים-כאן