אישור אפוסטיל משרד החוץ תוך יום עסקים

פתיחת חשבון בנק בפורטוגל

 

פורטוגל היא מדינה יפה ומתוירת בעלת תרבות מקומית עשירה. סיבות אלה ורבות נוספות הן אלה שמושכות גם אזרחים זרים לחיות בה, ללמוד בה או להשקיע בנדל"ן ועסקים מקומיים. כדי לעשות את זה בצורה טובה, יעילה וחלקה – מומלץ לפתוח חשבון בנק בפורטוגל שיאפשר לכם לבצע את הפעולות הפיננסיות הנדרשות. במאמר זה נדריך אתכם כיצד ניתן לפתוח חשבון בנק בפורטוגל בתור אזרחים זרים כך שתוכלו להתכונן לכך מראש.

יתרונות פתיחת חשבון בנק בפורטוגל

יתרון תיאור
דרישות תושבות או ויזה חיוני עבור תושבים זרים המתכוונים לגור, לעבוד או ללמוד בפורטוגל, ועשוי להיות דרוש חשבון מקומי לצורך עסקאות והשקעות.
נוחות חשבון מקומי יספק נוחות לניהול יומיומי של פעולות פיננסיות ותנועות במטבע המקומי.
הוזלת עלויות הפתרון להורדת עלויות המרת מטבע בעסקאות במטבע זר, וחיסכון בעמלות ודמי טיפול.
השקעות והזדמנויות חיסכון יכולת להשקיע ולחסוך בעסקים, נדל"ן והשקעות אחרות בפורטוגל.
בניית היסטוריית אשראי עזרה בבניית היסטוריית אשראי בפורטוגל, חיונית לבקשת משכנתאות והלוואות בעתיד.

למה לפתוח חשבון בנק בפורטוגל?

ראשית, נסביר מדוע פתיחת חשבון בנק בפורטוגל יכולה להיות חיונית או שימושית עבורכם:

  1. דרישות תושבות או ויזה: אם אתם מתכננים לגור בפורטוגל, לעבוד בה או ללמוד בה – ייתכן שיהיה צורך בחשבון בנק מקומי כדי לשלם חשבונות, לקבל שכר וכדומה. בנוסף, תהליכי קבלת ויזה ותושבות עשויים לדרוש הוכחה של חשבון בנק מקומי, ובלעדיו לא תוכלו להתקדם.

 

  1. נוחות: חשבון בנק מקומי הוא נוח מאוד לצורך ניהול כספים באופן יומיומי. באמצעותו אתם יכולים לקבל את כל שירותי בנק הנדרשים, מבלי צורך בהעברות ובירוקרטיה מיותרת. אז אם אתם נמצאים הרבה בפורטוגל או שאתם מבצעים בה המון עסקאות במטבע מקומי- זה יכול לספק לכם נוחות רבה.

 

  1. הוזלת עלויות: אתם ודאי יודעים זאת, אבל כשאתם מבצעים עסקאות במטבע זר עם חשבון ישראלי, אם אין לכם חשבון מט"ח אתם תשלמו עמלה גבוהה על כל עסקה. פתיחת חשבון בנק בפורטוגל מאפשרת לכם להוזיל את עלויות המרת המט"ח ובכך לחסוך כסף רב.

 

  1. השקעות וחיסכון: חשבון מקומי יכול לספק עבורכם שלל הזדמנויות לחיסכון או להשקעה בנדל"ן, עסקים ונכסים אחרים בפורטוגל.

 

  1. אשראי: פתיחת חשבון בנק בפורטוגל יכולה לסייע לכם לבנות היסטוריית אשראי בפורטוגל, דבר שעשוי להיות משמעותי אם אתם מתכננים להשתקע שם ולבקש משכנתאות או הלוואות בעתיד.

 

  1. שירותים מקומיים: קיימים שירותים מקומיים מסוימים, כמו שירותי מנוי, שידרשו מכם חשבון בנק מקומי כדי לחייב אתכם.

פתיחת חשבון בנק בפורטוגל לעובדים זרים

דרישה פרטים
תעודת זהות בתוקף פספורט הוא התעודה העיקרית והנפוצה ביותר לעובדים זרים.
הוכחת כתובת דרישה להוכחת מגור, כגון חוזה שכירות או הסכם שירות.
מספר NIF מספר המס פורטוגזי, נחוץ לעסקאות כמעט כלליות ונדרש בתהליכי קבלת ויזה.
הוכחת מקור הכנסה הוכחה של מקור הכנסה יכולה להיות נדרשת, כגון חוזה עבודה או תלושי שכר.

האם זרים יכולים לפתוח חשבון בנק בפורטוגל?

אם אינכם תושבים של פורטוגל, זה לא צריך להדאיג אתכם. עדיין ניתן לפתוח חשבון בנק בפורטוגל גם אם אתם לא אזרחי המדינה. אמנם חלק מהבנקים פותחים את שעריהם רק לתושבים, יש עדיין בנקים גדולים שמאפשרים לתושבי חוץ להקים חשבונות ולנהל את כספיהם שם לצרכים שונים. עם זאת, הדרישות והנהלים המדויקים עשויים להשתנות בין בנקים שונים ועשויים להיות תלויים גם בסטטוס שלכם כתושבי חוץ, אז יש להתעדכן בהם בזמן אמת.

 

האם אפשר לפתוח חשבון בנק בפורטוגל מרחוק?

התשובה למרבה המזל היא כן! הרבה מהבנקים הגדולים במדינה מאפשרים להגיש בקשה של פתיחת חשבון בנק בפורטוגל מרחוק באופן מקוון. תצטרכו לגבש יחדיו את כל המסמכים והפרטים הנדרשים, אך תוכלו לעשות זאת גם מבלי לטוס למדינה.

בנקים פופולריים בפורטוגל

בנק תיאור
נובו בנק מציע מגוון של שירותים במגוון תחומים ופועל בסקטורים שונים.
קיישה ג'רל דה דפוזיטוס בנק בבעלות המדינה, אחד המוסדות הפיננסיים הגדולים בפורטוגל.
בנקו קומרסיאל פורטוגז' מספק שירותים פיננסיים מגוונים כולל פעילות בינלאומית.
בנקו סנטנדר טוטה מדגיש על פתרונות בנקאות חדשניים ומקוונים.

שלב ראשון: בחירת בנק

הדבר הראשון שתצטרכו לעשות בעת פתיחת חשבון בנק בפורטוגל הוא לחפש את הבנק שהכי נכון לכם. חשבו על הצרכים שיש לכם מהבנק, על הפעולות הפיננסיות שאתם רוצים לבצע ועוד. כדאי גם להשוות בין התוכניות שהבנקים מציעים, אם מבחינת גובה העמלות, אפשרויות פיקדונות וקבלת ריבית וכדומה. הנה ארבעת הבנקים הגדולים בפורטוגל להם יש מוניטין חיובי וכדאי לכם לשקול אותם:

  1. Novo Banco: נובו בנקו הוא אחד מהבנקים הבולטים בפורטוגל, על אף שהוא יחסית חדש. הוא פועל במגזרים השונים ומציעה שירותי בנקאות תאגידית, אישית וקמעונאית.

 

  1. Caixa Geral de Depositos: בנק זה, שראשי התיבות המוכרים שלו הן CGD, הוא בנק בבעלות המדינה שהפך לאורך השנים למוסד הפיננסי הגדול ביותר בפורטוגל. הוא מספק עבורכם מגוון רחב של שירותים פיננסיים, כולל בתחום ההשקעות, ניהול נכסים וביטוח.

 

  1. Banco Comercial Português: בנק BCP הוא בנק פורטוגלי פרטי שמציע שלל שירותים ופתרונות פיננסיים. הבנק פועל גם בגזרה הבינלאומית והוא יכול להיות נוח לתושבי חוץ.

 

  1. Banco Santander Totta: הבנק מציע את כל השירותים הפיננסיים ומכוון להתנהלות מקוונת נוחה וחדשנית.

שלבים לפתיחת חשבון בנק בפורטוגל

שלב פרטים
חקר ובחירת בנק ניתן לבחור בין מספר בנקים בהתאם לצרכים והעדפות הלקוח.
איסוף מסמכים נדרשים איסוף מסמכים כמו תעודת זהות, הוכחת כתובת, מספר NIF והוכחת הכנסה.
הגשת הבקשה באופן מקוון או פנים-פנים רוב הבנקים מציעים הגשת בקשה מקוונת, אך ייתכן שיהיה צורך בפגישה פנים-פנים בבנק.
הפקדת סכומים ראשוניים הפקדת סכומים ראשוניים כגון הפקדה מינימלית הנדרשת על-מנת להפעיל את החשבון.
התחלת בנקאות מקוונת חיבור החשבון לשירותי הבנקאות מקוונים לניהול נוח ומהיר של החשבון.

שלב שני: מענה על דרישות

כשאתם מגישים בקשה לצורך פתיחת חשבון בנק בפורטוגל, ידרשו מכם מספר מסמכים ועניינים שיש להוכיח. חשוב לאסוף ולוודא שיש לכם את כל מה שצריך מראש. בדרך כלל מה שבנקים יבקשו מכם הוא:

  1. תעודה מזהה בתוקף: דרכון הוא המסמך הנפוץ ביותר.

 

  1. הוכחת כתובת: הבנק ירצה הוכחה לכך שאתם גרים בכתובת שאתם מספקים. ההוכחה יכולה להיות חוזה שכירות, הסכם שירות וכדומה.

 

 

  1. מספר NIF: זהו מספר המס הפורטוגזי, שמכיל 9 ספרות. מדובר במספר שמשמש אתכם לא רק לצורך פתיחת חשבון בנק, אלא כמעט לכל עסקה שתבצעו בפורטוגל- מהזמנת ספק טלפון חודשי ועד לרכישת נדל"ן. כדי לקבל את המספר אתם צריכים ליצור קשר עם רשויות המס בפורטוגל. יש למלא את הטופס הרלוונטי ולהגיש אותו. לאחר מכן יישלח להם מספר ה-NIF שלכם. מאחר ואת השלב הזה יש לעשות באופן פיזי בסניפים של רשות המיסים, יש למנות מייפה כוח מקומי שיוכל להגיש את הבקשה בשמכם, או לטוס לפורטוגל.

 

  1. הוכחת מקור הכנסה: לעיתים תצטרכו להוכיח את מקור ההכנסה שלכם, אם זה באמצעות חוזה עבודה או הצגת תלושי שכר אחרונים. בכל בנק יש דרישות אחרות למסמך הזה ובדרך כלל אפשר יהיה להוציא משהו רלוונטי מרואה חשבון, הנהלת חשבונות בחברה או רשויות המיסים. את המסמך הזה יש לתרגם ולהחתים אותו באפוסטיל רשמי כדי שיהיו לו תוקף חוקי בינלאומי.

 

שלב שלישי: הגשת הבקשה והפקדה

לאחר שתגישו את הבקשה עם כל המסמכים, יש צורך בהפקדה של סכום ראשוני מינימלי אל חשבון הבנק. הדרישות להפקדה משתנות מבנק לבנק ויש לבדוק זאת בהתאם לבנק בו בחרתם. לאחר מכן חשבון הבנק יפתח ואתם תוכלו להתחיל לבצע את הפעולות הרצויות. ודאו שאתם מקושרים אל החשבון דרך האפליקציה של הבנק או אתר האינטרנט שלו כדי שתוכלו לבצע העברות, משיכות וכדומה באופן מקוון.

מסמכים דרושים לפתיחת חשבון בנק בפורטוגל

מסמך יעד
דרכון בתוקף תעודת זהות ראשית לעובדים זרים.
הוכחת כתובת מסמך המוומת כגון חוזה שכירות או הסכם שירות, להוכחת מגור.
מספר NIF מספר מס פורטוגלי, דרוש לביצוע עסקאות והפעלת החשבון.
הוכחת מקור הכנסה חשוב להוכיח מקור הכנסה, כגון חוזה עבודה או תלושי שכר.
טופס בקשה טופס הבקשה של הבנק, הכולל פרטים אישיים והעדפות לניהול החשבון.

סיכום השלבים הנדרשים

אז לסיכום, הנה כל מה שאתם צריכים לעשות לצורך פתיחת חשבון בנק בפורטוגל:

  1. תחקיר מקדים ובחירת בנק: בדקו את האופציות השונות בהתאם לצרכים שלכם ובחרו את הבנק שהכי מתאים לכם. לאחר מכן בדקו מה הבנק דורש מתושבי חוץ שמעוניינים לפתוח בו חשבון.

 

  1. איסוף המסמכים ומענה על דרישות הבנק: בשלב זה אתם צריכים לאסוף את כל המסמכים הנדרשים ולראות שאתם עומדים בתנאים השונים שהבנק דורש מכם. זה כולל תרגום מסמכים וחותמת אפוסטיל.

 

  1. הגשת הבקשה ופתיחת החשבון: השלב האחרון בו אתם מגישים את כל המסמכים ופותחים את חשבון הבנק המיוחל.

בקרו באתרים שלנו למידע נוסף

לסיכום

פתיחת חשבון בנק בפורטוגל היא לא מסובכת מדי כל עוד יש לכם את כל המסמכים הנדרשים. אם עליכם לשלוח מסמכים מאומתים בינלאומיים, אתם מוזמנים לפנות אל אפוסטיל משרד החוץ שיוכלו לסייע לכם בהחתמת המסמכים הרלוונטיים. אפוסטיל משרד החוץ מתמחים בתרגום, אימות והחתמה של מסמכים שונים, ביניהם תעודות לידה, נישואין, מסמכים פיננסיים, מסמכים מהרשויות המקומיות ועוד. בתהליך יעיל ומקצועי הם יוכלו לחסוך לכם זמן ודאגה רבים.

השאירו פרטים לקבלת שירות בנושאי אפוסטיל משרד החוץ

full_name(חובה)
השאירו-פרטים-כאן